BİRİM
HAKKINDA BİLGİLER
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genel
Bilgiler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim
Bilgileri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2020 yılı BÖDR’de belirtildigi
şekildedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tarihsel
Gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2020 yılı BÖDR’ye ek olarak
2021 yılı itibariyle I. Öğretimde 530, II. Öğretimde 410 olmak üzere toplam
940 öğrenci eğitim görmektedir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyonu,
Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VİZYONUMUZ HEDEFLER |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim
ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinin akademik teşkilat yapısı içinde
2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle üç bölüm, on anabilim dalı bulunmaktadır.
Fakültemizde |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma
Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimin AR-GE faaliyeti
gerçekleştiren, bu kapsamda hizmet sunan ve destek veren dil laboratuvarı
bulunmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimin
Organizasyon Yapısı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinin organizasyon şeması iç ve dış
paydaşlar inhası üzerinden web sitesinde kamuoyu ile paylaşılmıştır.
Fakültemizin organizasyon şeması iç ve dış paydaşlarının inhası üzerinden https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/idari-yapi/7064
“Fakültemiz” sekmesi başlığı altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla kamuoyu
ile paylaşılmıştır. Aynı zamanda fakültemizde yöneticiler arasında görev
dağılımını gösteren iş akış şemaları ve görev dağılımları tanımlamaları da
“Yönetim” sekmesi başlığı altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla ve yine
fakültemizde tesis edilen ilgili komisyon ve koordinatörlüklerin listesi de
“Fakültemiz” sekmesi altında verilen alt sekmeler vasıtasıyla
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/idari-yapi/7064 üzerinden kamuoyu ile (iç
ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/akademik-idari-yapi-semasi/7316
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İyileştirmeye
Yönelik Çalışmalar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
ilk olarak 11/01/2021 Tarihinde 85270366-109.04-E.1162 Sayılı
Fakülte Kurulu Kararı fakültenin kalite süreçleri açısından gelişim, denetim
ve iyileştirme faaliyetlerini yürüten ve denetleyen “Akreditasyon ve Kalite
Komisyonu” kurulmuştur. Bu komisyon yapmış olduğu toplantılar ile 2021
yılında 2020 yılı Birim Öz Değerlendirme raporunu hazırlamıştır. İyileştirme
çalışmaları kapsamında web sitesi üzerinden Birim Öz Değerlendirmeye yönelik
çalışmalar komuoyu ile (iç ve dış paydaşlar) 2021 yılı içerişimde
paylaşılacaktır. 2021 yılı öncesinde fakültemizde akreditasyon ve kalite
komisyonu kurulmadığı için Birim Öz Değerlendirmeye yönelik iyileştirmeye
çalışmaları yapılamamıştır. 2022 yılı itibariyle kalite komisyonunun
kurulmasından sonra iyileştirmeye yönelik çalışmalara başlanmıştır.
Komisyonumuz, iyileştirmeye yönelik çalışmalara devam etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LİDERLİK,
YÖNETİM VE KALİTE
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.
Liderlik ve Kalite
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.1.
Yönetim modeli ve idari yapı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giresun Üniversitesi’nin
Yönetim Sistemi Politikası; “kurumsal bilgi üretimini ve kullanımını, kalite
güvencesi sistemlerini destekleyen bilgi yönetim sistemi ve uygulamaları
aracılığıyla yönetimin etkinliği, hesap verebilirlik ve kamuoyunu
bilgilendirme hususlarını dikkate alarak etkili bir şekilde yürütmektedir. Bu
doğrultuda tüm kaynaklarının etkinlik ve verimlilik odaklı kullanılmasındaki
süreçleri titizlikle izleyen, kurumsal bilginin korunmasını ve güvenirliğini
güvence altına alan bir yönetim sistemi politikasını benimsemektedir” ifadesi
ile belirlenmiş ve ilgili politika Akreditasyon, Akademik Değerlendirme ve
Kalite Koordinatörlüğü’nün web sitesi üzerinden kamuoyu ile (iç ve dış
paydaşlar) paylaşılmıştır. Giresun Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi de
bu politikayı “Yönetim Sistemi Politikası” olarak benimsemiştir. Fakültemizin
yönetim sistematiği 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve Üniversitelerde
Akademik Teşkilat Yönetmeliği hükümleri gereğince ile tanımlanmıştır. Kurum
organları; Dekan, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulundan oluşmaktadır.
Fakülte yöneticileri ise dekan, dekan yardımcıları, bölüm başkanları,
anabilim dalı başkanları ve fakülte sekreteridir. Fakültemizin yönetim ve
idari yapılanmasını gösteren ilgili organizasyon şeması fakültemizin web
sayfasında kamuoyu ile (iç ve dış paydaşlar) paylaşılmıştır. Yine mezkûr şema
ile ilgili görev tanımları ve iş akış şemaları, Yükseköğretim Kanunu ve
Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği hükümleri gereğince tespit
edilmiş olup, ilgili görev tanımları da fakültemizin web sayfasında iç ve dış
paydaşlarımız ile paylaşılma aşamasındadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.2.
Liderlik
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde ilgili mevzuatlar
gereğince birimimizin kalite süreçleri açısından gelişim, denetim ve
iyileştirme faaliyetlerini yürüten ve denetleyen “Akreditasyon ve Kalite
Komisyonu” kurulduğu belirtilmiştir. Bu komisyonun 2021 yılından itibaren
faaliyette bulunmaya başladığına atıfta bulunularak 30.12.2020 tarih ve
193-11 numaralı Üniversitemiz Senatosunda kabul edilen “Birim Kalite
Komisyonları Yönergesi”nin dördüncü maddesi gereğince, görevleri de
tanımlanan, fakültemizde yeni bir “Birim Kalite Komisyonu” oluşturulduğu
ifade edilmişti. Bu cümleden hareketle Fakültemizde 2021 yılından itibaren
bir kalite kültür ve ikliminin tesis edilmeye çalışıldığı kendiliğinden
ortaya çıkmaktadır. Birim kalite Komisyonu yapmış olduğu toplantılar ile 2020
yılının Birim Öz Değerlendirme Raporunu hazırlamış, fakültemizin kalite
süreçleri açısından güçlü ve iyileştirmeye dönük yönlerini tespit ederek bu
minvalde gerekli eylem planlarını hazırlamayı hedef olarak belirlemiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.3.
Kurumsal dönüşüm kapasitesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.1 Bölümünde Fakültemizin
Misyon ve Vizyonunu belirtilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.4.
İç kalite güvencesi mekanizmaları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.2. bölümünde de
belirtildiği gibi Fakültemizde “Birim Kalite Komisyonu” oluşturulmuş ve
bu kalite güvencesiyle ilgili hususlar komisyon tarafından yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.5.
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İç ve dış paydaşlarımıza karşı
olan sorumluluk ve şeffaf yönetim anlayışımız gereği, fakültemiz
eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, faaliyetlerinin güncel verileri,
“Fakülte, Yönetim, Akademik, Akreditasyon ve Kalite, Personel İşleri, Öğrenci
İşleri,” ana sekmeleri ve bu sekmelere bağlı alt sekmeler halinde kurumsal
web sitemiz üzerinden kamuoyu ile paylaşılmıştır. Bu paylaşım ile iç ve dış
paydaşlarımızın kurumumuza ait güncel bilgi ve verilere kolaylıkla ulaşımına
imkan ve olanak verilmektedir. Kamuoyuyla paylaşılan bilgilerin doğruluğu ve
güncelliği; birimlerimiz/bölümlerimiz arasındaki yazışma ve bilgi
dolaşımındaki entegrasyonu sağlayan EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi)
sistemi üzerinden sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.
Misyon ve Stratejik Amaçlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.1.
Misyon, vizyon ve politikalar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon: Fakülte öğrencilerinin yetiştirilmesinde olduğu kadar başta
Giresun ili ve çevresi olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda bilimsel
katkı sağlamak, araştıran, bilen, farklılıklara açık, tarihi köklerinden
haberdar, bugünü kavrayan ve yarına yönelik öngörülerde bulunan bireyler
yetiştirmek. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.2.
Stratejik amaç ve hedefler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İslami
İlimler Fakültesinin kurum kültürünü ve kimliğini geliştirmek, Öğrencilerin
ders dışı faaliyetlere (seminer, konferans, öğrenci toplulukları vb.)
katılımını artırmak, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlenmesine destek
vermek, öğrenci toplulukları oluşturma çalışmalarına destek vermek, Fakülte
öğrencilerinin tarihi gezilere katılımını sağlamak, çalışanların kuruma
bağlılığına ve memnuniyetine katkı sağlayacak faaliyetleri artırmak, dilek-şikâyet
kutusu, sanal ortamda kurum içi bilgi edinme adresleri vb. iletişim
kanallarını açık tutarak çalışanların istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesini
sağlamak, çalışan ve öğrencilerin katıldığı sosyal etkinlikler düzenlemek,
kurum kültürüne katkı sağlayacak sosyal duyarlılık projelerinin sayısını
artırmak, projelere kaynak sağlamak, ulusal kültürümüzün yayılmasına ve
Cumhuriyetimizin kazanımlarına İslami İlimler Fakültesinin katkısını
artırmak, Türk dünyasının dilini, tarihini, kültürünü, sanatını araştırıp
bilgi üretmek ve yaymak amacıyla farklı etkinlikler düzenlemek, panel ve
konferans düzenlenmesine destek vermek, Fakülteyi daha seçkin öğrencilerin
tercih etmesini sağlayacak tanıtım fuarlarını saptamak ve katılmak, lise
tanıtım günlerinin her yıl devamlılığını sağlamak. Fakültemizin
Eğitim-Öğretim hedefleri bağlamında şunlar kaydedilebilir:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.3.
Performans yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
kalite politikasının benimsendiğini gösteren en önemli temalardan birisi “iş
ahlakı ve değerler eğitimi” dersinin ders programlarında yer almasıdır. Bu
ders ile mezun olacak öğrenciler fakülte sonrası hizmet edecekleri toplumda
örnek birer şahsiyet olma yolunda mesleki yeterliliklerini geliştirme imkân
ve fırsatına sahip olmaktadırlar. Yine bu bağlamda mezun olacak
öğrencilerimiz fakültemiz bazı bölümlerinin/anabilim dallarının
programlarında yer alan “öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, vb.”
dersleri aracılığıyla da mesleki yeterliliklerini, öğretim araç-gereç ve
materyal kullanma becerilerini geliştirme imkanına sahip olmaktadırlar.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.
Yönetim Sistemleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.1.
Bilgi yönetim sistemi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemiz
genelinde 2017 yılının ikinci yarısından itibaren “Elektronik Belge
Yönetim Sistemi” kullanılmakta olup, bu sistem aracılığı ile
birimlerimiz/bölümlerimiz arasındaki yazışma ve bilgi dolaşımındaki
entegrasyon sağlanmış olup “E-imza” uygulaması ile
fakültemiz alt ve üst birimlerinin her türlü yazışması bu kanalla güvence
altına alınmıştır. Yine üniversitemizin kalite politikaları gereği
üniversitemiz geneli fakültemiz özelinde “Ünipa Öğrenci
Bilgi Sistemi”, “Mezun Öğrenci Bilgi Sistemi”, “Akademik
Bilgi Veri Yönetim Sistemi”, “BAP Proje Yönetim Sistemi”,
“Güybis Yönetim Bilgi Sistemi”, “Netiket Personel
Bilgi Sistemi”, “Kütüphane Dijital Arşiv Yönetimi”
gibi çeşitli tür ve derecede işlevi olan bilgi yönetim sistemi mekanizmaları
ihdas edilmiş olup bu mekanizmalar aracılığı ile yapılan her türlü iş ve
eylemler, gerek fakültemiz akademik-idari personeli ve gerekse de
öğrencilerimiz tarafından ilgili yasal mevzuat ve uygulamalar çerçevesinde
yerine getirilmektedir ki, bu yasal mevzuatlara “Üniversitemiz
2019 Kurum İç Değerlendirme Raporu”nda yer verilmiştir. Bu bilgiye ek
olarak üniversitemizin tüm akademik ve idari birimleri (İslami İlimler
Fakültesi de dahil) kendi 2020 Birim Öz Değerlendirme Raporlarını Güybis
Yönetim Bilgi Sistemi içerisinde bulunan ara yüz üzerinden ilk kez bir
otomasyon programı aracılığıyla merkezi olarak doldurdukları da
söylenmelidir. 6 Nisan 2020 tarihi itibarıyla Üniversitemiz genelinde
alınan kararlar gereğince 2019-20 bahar ve 2020-21 güz dönemi kapsamında acil
uzaktan öğretime geçilmiş olup bu amaçla Üniversitemizin tüm akademik
birimlerinde “Adobe Connect Moodle Sistemi” kullanılmaya
başlanmıştır. Bu modelin nasıl ve ne şekilde kullanılacağı/kullanıldığı
bilgisine Üniversitemiz “Uzaktan
Eğitim İç Değerlendirme Raporu 2020”nin onyedinci sayfasında yer alan
“Bilgi Yönetim Sistemi” kısmında ayrıntılı olarak yerilmiştir. Üniversitemiz
“Uzaktan
Eğitim İç Değerlendirme Raporu 2020”nun onsekizinci sayfasında yer alan
“Bilgi Güvenliği ve Güvenirliği” kısmında kanıtlarıyla, “Üniversitemiz
2019 Kurum İç Değerlendirme Raporu”nda ise ayrıntılarıyla açıklandığı
gibi, genelde Üniversitemizde özelde ise fakültemizde bilgi güvenliği ve
güvenirliğini sağlamaya yönelik uygulamalar; Bilgi İşlem Daire
Başkanlığının yürütücüsü olduğu, 6698
sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında
yapılmaktadır. Üniversitemizin bu kapsamda KVK
Politikası bulunmaktadır ve politika Üniversitemiz resmi web sayfasında
yayımlanmak suretiyle iç ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmıştır. Yine
oluşabilecek her türlü arıza ve ortaya çıkabilecek doğal afetler sonucu
Üniversitemize-fakültemize ait verilerin ve yazılımların korunması ve sürekli
çalışır halde işlemlerine devam edebilmesini sağlayabilmek amacıyla 2016
yılında üniversite genelinde “Felaket Kurtarma
Merkezi” de kurulmuştur. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.2.
İnsan kaynakları yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genelde üniversitemizde özelde
ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş ve işlemlerinin yasal
mevzuatlar gereği güvence altına alınmıştır. Fakültemizde insan kaynaklarının
yönetimi uygulamalarını belirli bir sistematik dâhilinde yürütmek ve izlemek
amacıyla “Hizmet
Envanteri”nin hazırlanmış ayrıca fakültemizde insan kaynakları, mali
kaynaklar ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının tümünün etkin ve verimli
kullanılmasında işlevsel bir görev dağılımının yapılmıştır. Fakültemizde
ihtiyaç duyulan alanlardaki akademik ve idari personel talebinin fakülte
yönetimine bildirilmesi eyleminde görülen şeffaflık ve kolaylık sağlanması
esası benimsenmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.3.
Finansal yönetim
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
Mali Kaynakları; Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu’nun Resmi Gazete’de
yayımlanmasına müteakip, birimlerin ihtiyaçları, öğrenci ve personel durumu,
önceki yılın bütçesi ve harcamaları da dikkate alınarak Fakültemize tahsis
edilen ödenekler dâhilinde belirlenmektedir. Ödenek yetersizliği gibi özel
bir durumla karşılaşılması durumunda, Rektörlük Birimi aracılığı ile Hazine
ve Maliye Bakanlığı’ndan ilave ek ödenek talep edilerek ek ödenek
sağlanabilmekte ya da Üniversitemiz genel bütçesinden kaynak aktarılmak
suretiyle mali ihtiyaçlar bu ek ödenek vasıtasıyla karşılanmaktadır. Bu
cümleden hareketle Fakültemiz “İslami
İlimler Fakültesi Personel Maaş İşlemleri İş Akış Süreci Şeması”, “Ek Ders
Ödemesi İş Akış Süreci Şeması”, “Yolluk Ödeme
İşlemleri İş Akış Süreci Şeması”, “İkinci
Öğretim Mesai İşlemleri İş Akış Süreci Şeması”, 2020 yılı
itibarıyla hazırlanmış, ilgili şemalar fakültemizin web sitesi üzerinden iç
ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmıştır. Fakültemizde
Taşınır kaynakların yönetimi 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı “Mali Yönetimi ve
Kontrol Kanunu”nun” 44 üncü maddesine dayanılarak hazırlanan “Taşınır Mal
Yönetmeliği”ne uygun olarak yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda
Fakültemizde aşağıda kanıtlar kısmında verilen ilgili iş akış şemaları
hazırlanmış ve yine fakültemizin web
sitesi üzerinden iç ve dış paydaşlarımızın inhası üzerinden kamuoyu ile
paylaşılmıştır. Ayrıca öğretim elamanlarımız TÜBİTAK, BAP vb. projeler
vasıtasıyla da ayni/nakdi destek sağlama imkan ve fırsatına da sahiptirler. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.4.
Süreç yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
süreç yönetiminin gerektirdiği iş ve işlemlerin (akademik ve idari teşkilat
şeması, görev tanımları, iş akış şemaları) ilgili mevzuatlar çerçevesinde
hangi yasal prosedürler gereğince yapıldığı bu raporun E.1.1. kısmında
açıklanmış ve ilgili kanıtlar da sunulmuştur. Üniversitemizin
30.12.2020 tarih ve 193/6 sayılı Senato toplantısında kabul edilen “Uzaktan
Eğitim İç Değerlendirme Raporu 2020”nda açıklanan ve
aşağıda kanıt olarak da sunulan “Uzaktan
Eğitim Süreci-Eylem Planı” ile genelde üniversitemiz özelde
ise fakültemizin acil uzaktan öğretim etkinlikleri belirli bir plan ve
program dahilinde yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.
Paydaş Katılımı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.1.
İç ve dış paydaş katılımı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giresun
Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nin iç paydaşları; ilgili
programlarında öğrenim görmekte olan öğrenciler ile akademik ve idari
personelidir. Akademik personel bölüm kurulu, anabilim dalı
kurulu, fakülte
kurulu ve fakülte
yönetim kurulu gibi çeşitli tür ve derecedeki kurullara katılım
sağlayarak; idare personel ise ilgili mevzuatların çerçevesinde yönetim ve
kalite süreçlerine katılım göstermektedir. 30.12.2020 tarih ve 193-11
numaralı Üniversitemiz Senatosunda kabul edilen “Birim Kalite
Komisyonları Yönergesi”nin dördüncü maddesi gereğince Fakültemizde tesis
edilen “Birim Kalite Komisyonu”nun
üyelerinden birisi de öğrenci temsilcisidir. Bu ifadeden hareketle
fakültemizde kalite süreç ve etkinliklerinin planlanmasında öğrencilerimizi
temsilen bir temsilci bulunmakta ve öğrencilerimiz bu kanalla kalite sürecine
katılım göstermektedirler. Fakültemiz, en önemli dış paydaşlarından birisi
olan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde çalışmaktadır. Bu
noktada Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite işbirliği kapsamında
Fakültemizde okutulan “Öğretmenlik Uygulaması”, “Okul Deneyimi” dersinde
uygulama birliğinin sağlanması amacıyla Fakültemiz Dekanlığı ile İl Milli
Eğitim okul müdürlerinin katılımıyla 02.11.2018 tarihinde eşgüdüm ve
işbirliği toplantılarının üçüncüsünü gerçekleştirilmiş olup ayrıntılı bilgiye
2019 yılı Kurum Birim İç Değerlendirme Raporunda yer verilmiştir.
Üniversitemizde mezun bilgi yönetimi sistemi tesis edilmiş
olup ilgili sistem üniversitemiz web sayfası aracılığıyla (http://mbs.giresun.edu.tr/) iç ve dış
paydaşlarımız üzerinden kamuoyu ile paylaşılmıştır. Bu sistem tüm alt yapısı
ile çalışır vaziyette olup bu sistem aracılığıyla mezunlarımızın; demografik
bilgilerine, iletişim bilgilerine, akademik bilgilerine ve çalışma hayatı
bilgilerine ulaşılabilmektedir. Ancak bu sistemin işlevselliği ve etkin kullanımı
tartışmaya açıktır. Çünkü bu konuda fakültemizde henüz bir izleme ve
iyileştirme döngüsü tesis edilememiştir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.2.
Öğrenci geri bildirimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
tesis edilen “Birim
Kalite Komisyonu”nun üyelerinden birisi de öğrenci temsilcisi olup,
öğrencilerimiz bu uygulama ile kalite süreçlerine katılım göstermektedirler.
Fakültemizde ders memnuniyet anketleri 2020-2021 eğitim-öğretim yılından
itibaren, Akreditasyon, akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü
bünyesinde kurulan Sürekli İyileştirme ve Ölçme Değerlendirme Komisyonunun
çalışmaları ile 2021-22 eğitim öğretim yılından itibaren bu türden anketlerin
yapılması fakültemiz bünyesinde kurulan DİMER aracılığıyla yapılmaktadır.
Fakültemizin internet sitesinde DİMER sekmesinden öneri, şikayet ve bilgi
talebi gibi hususlar fakültemize iletilebilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/anket-degerlendirme/8032
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/birim-kalite-komisyonu/7312
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.3.
Mezun ilişkileri yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizde
mezun bilgi yönetimi sistemi kurulmuş olup, ilgili sistem üniversitemiz web sayfası üzerinden iç ve dış
paydaşlarımızın kullanımına açılmıştır. Bu sistem tüm alt yapısı ile çalışır
vaziyette olup mezunlarımızın demografik bilgilerine, iletişim bilgilerine,
akademik bilgilerine ve çalışma hayatı bilgilerine ulaşım imkânı vermektedir.
Fakültemizde ise mezun bilgi sistemine yönelik çalışmalar devam etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.
Uluslararasılaşma
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.1.
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.2.
Uluslararasılaşma kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akreditasyon,
Akademik Değerlendirme ve Kalite Koordinatörlüğü nezaretinde Üniversitemiz
Kalite Alt Komisyonları tarafından hazırlanan, Üniversite Kalite Komisyonda
görüşülüp 30.12.2020 tarih ve 193-7 numaralı Üniversitemiz Senatosunda alınan
karar gereğince üniversitemizin “Uluslararasılaşma
Politikası” belirlenmiş ve bu politika “Giresun
Üniversitesi; kalite güvence sistemi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme,
toplumsal katkı ve yönetim sistemi politikalarını, bu politikalar
doğrultusunda belirlediği stratejilerini ve hedeflerini, stratejik planında uluslararasılaşma
esaslı olarak belirlediği faaliyetlerini birbirlerine entegre etme sürecinde
uluslararası bütünleştirme anlayışına sahiptir. Bu bağlamda uluslararası
düzeyde rekabet edilebilirliği yüksek bireyler yetiştirmeyi, uluslararası
bağlantı ve ortaklıklarını, uluslararası düzeyde öğrenci ve personel
hareketliliğini destekleyerek uluslararası ve kültürlerarası bir kurum olarak
hizmet sunmayı ve bu hizmetlerde sürdürülebilirliği sağlamayı
uluslararasılaşma politikası olarak benimsemektedir” ifadesi ile
dile getirilmiştir. İslami İlimler Fakültesi de bu politikayı aynen
benimsemiştir. Fakültemizde Mevlana
Değişim Programı aracılığıyla yapılan ikili anlaşmalar ile farklı
ülkelerden öğrencilerin anabilim dalında öğrenim görmesi ve öğrencilerimizin
de farklı ülkelerde eğitim alması sağlanmaktadır. Ayrıca fakültemiz
bünyesinde yer alan yabancı uyruklu öğretim üyelerinin varlığıyla
üniversitesinin uluslararasılaşma politikasına katkı sağlanmaktadır.
Fakültemizde yer alan alan yabancı uyruklu öğretim üyesi listesi aşağıda yer
almaktadır |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/erasmus-birim-koordinatorlugu/7376
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.3.
Uluslararasılaşma performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizde
uluslararası protokoller ve işbirliklerinin izlenmesi için Dış İlişkiler
Ofisi kurulmuştur. Bu ofis altında Erasmus, Farabi ve Mevlana programları ile
Uluslararası Öğrenci Ofisinin iş ve işlemlerini gerçekleştirmek için birer
koordinatör görevlendirilmiş, ancak, Covid-19 salgını nedeniyle 2019-2020 ve
2020-2021 eğitim öğretim yılında uluslararası öğrenci ve öğretim elamanı
değişim programları uygulamaları durdurulmuştur. 2021 yılı içerisinde Giresun
Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, Giresun İslami İlimler Vakfı ve
Ümraniye Belediyesi ortaklığıyla “III. Uluslararası Ana Dili Arapça
Olmayanlar İçin Günümüzde ve Gelecekte Arapça Sempozyumu” düzenlenmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/mevlana-birim-koordinatorlugu/7377
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/erasmus-birim-koordinatorlugu/7376
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/farabi-birim-koordinatorlugu/7375
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EĞİTİM
VE ÖĞRETİM
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.
Programların Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.1.
Programların tasarımı ve onayı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde bölüm/anabilim
dalı/anasanat dalı/program açılması teklifleri ilgili akademik birimlerce,
çağın gereklerine uygun olarak ulusal ve uluslararası yeterlilikler, kalkınma
planları çerçevesinde bölgesel ihtiyaç ve gereklilikler gereğince,
değerlendirilir, YÖK tarafından belirlenen başvuru formatına (gerekçe, yurt
içi ve yurt dışı örnekler, dersler ve içerikleri, personel yeterliliği, fiziki
altyapı ve benzerine ilişkin bilgileri) uygun bir standart başvuru dosyası
hazırlanır, başvuru dosyası ilgili akademik birimin kurullarında görüşülüp
üniversite eğitim komisyonunda incelendikten sonra senatonun onayına sunulur
ve dosya YÖK’e gönderilir ve başvurunun neticesi beklenir. Yine Fakültemizde
ilgili birimlerin ilgili dönem içindeki ders programları, sınav program ve
sınav gözetmenlikleri “Ders Programları, Sınav Programları ve Sınav
Gözetmenlikleri Komisyonu” tarafından tanzim edilmektedir. Fakültemiz
YÖK tarafından belirlenen “Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi”ni ve “Alana Özgü
Yeterlilikleri” dikkate alarak kendi program yeterliklerini belirlemektedir.
Programların yeterlilikleri belirlenirken Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler
Çerçevesiyle (TYYÇ) uyumu göz önünde bulundurulmaktadır. Programların
yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasında ilişkilendirme de
bölümlerimiz/anabilim dallarımız tarafından yapılmaktadır. Fakültemiz
bölümlerinin/anabilim dallarının ders bilgi paketleri/katalogları web
sitemiz aracılığıyla iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır. Programların
tasarım ve onayı süreçlerinde bölüm kurulu toplantıları ile akademik kurul toplantılarında
alınan kararlar aracılığıyla iç paydaşların görüşleri alınmaktadır. Dış
paydaşlarla olan işbirliğine katkı sağlamak amacıyla Milli Eğitim
Bakanlığı’na (MEB) bağlı okullardaki müdür, müdür yardımcıları, formatör
öğretmen ve uygulama öğretmenleri ile görüşmeler yapılarak okul deneyimi ve
öğretmenlik uygulamaları dersleri ilgili mevzuatlar ve protokoller
çerçevesinde yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/news-detail/islami-ilimler-fakultesi-ders-mufredati/4709
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/egitimde_is_birligi_proto...-8032021122302.pdf
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.2.
Programın ders dağılım dengesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
birimlerimizin programları, ders bilgi paketi vasıtasıyla web
sitemiz üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmaktadır. Fakültemizde
YÖK tarafından belirlenen ve 2018 yılında güncellenmesi yapılan paket ders
programı uygulaması ile seçmeli dersler ile zorunlu dersler arasında mutlak
bir denge kurulmak zorundadır/kurulmuştur. Uygulanmakta olan bu program
gereğince zorunlu/seçmeli meslek bilgisi, alan eğitimi ve genel kültür
derslerinin yüzdelik dağılımları da genel bir standartta uygun olmak zorunda
olup ilgili derslerin içerikleri ders yüzdeli dağılımları ve ders yükleri
fakültemiz web
sitesi üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/news-detail/islami-ilimler-fakultesi-ders-mufredati/4709
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.3.
Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
bütün bölümlerimiz/anabilim dallarımız YÖK tarafından belirlenen “Ulusal
Yeterlilikler Çerçevesi”ni ve “Alana Özgü Yeterlilikleri” dikkate alarak
kendi program yeterliklerini belirlemektedir. Programların yeterlilikleri
belirlenirken Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesiyle (TYYÇ) uyumu
göz önünde bulundurulmaktadır. Programların yeterlilikleriyle ders öğrenme
çıktıları arasında ilişkilendirme de bölümlerimiz/anabilim dallarımız
tarafından yapılmakta olup bu iş ve işlemlerle ilgili kanıtlar aşağıda
sunulmuştur |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/lisans-programi-ders-icerikleri/5916
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.4.
Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
bölümlerin/anabilim dallarının ders programlarında yer alan derslerin,
Bologna Süreci ölçütlerine göre öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri
(AKTS) belirlenmiş olup mezkur ders kredileri web
sitemiz üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır. Bu bağlamda
öğrencilerimizin programlarına aktif olarak katılımını sağlamak amacı ile
derslerin öğrenci iş yüküne göre AKTS kredi değerleri de
belirlenmiştir. Öğrenci iş yükü ibaresi ile ders saatlerinin yanı sıra
bireysel çalışma, ödev, sunum, performans, sınava hazırlık, sınav gibi
eğitim-öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zaman olgusu kastedilmektedir.
Fakültemizde bir eğitim-öğretim yılında her bir lisans programı için ders ve
uygulama kredilerinin toplamı her bir yarıyıl için 30, yıllık 60,
toplamda ise 240 AKTS’dir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.5.
Programların izlenmesi ve güncellenmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
programların izlenmesi ve güncellenmesi süreci, öğretim elemanları tarafından
hazırlanan ders izlencelerinin eğitim-öğretim yılı dönem başında Bologna
bilgi paketine işlenmesi ve çıktısı alınan ilgili belgenin öğretim elemanı ve
bölüm başkanına imzalatılması suretiyle güvence altına alınmaktadır. Bu
raporun B1.1. kısmının kanıtlarında ve Üniversitemizin 30.12.2020 tarih ve
193/6 sayılı Senato toplantısında kabul edilen “Uzaktan
Eğitim İç Değerlendirme Raporu 2020”de de ifade edildiği gibi genel de
Üniversitemizde özelde de fakültemizde uzaktan eğitim yoluyla yürütülen
program ve derslerin işlenmesi ve güncellenmesine ilişkin tanımlı süreçler
ile herhangi bir mekanizma henüz mevcut değildir. Ayrıca fakültemiz
bünyesinde an itibarıyla akredite olmuş herhangi bir akademik ve idari
birimimiz de (bölüm, anabilim dalı) bulunmamaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.6.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B1.1.,
B.1.2 ve B.1.5. bölümlerinde belirtildiği gibi Fakültemizde egitim ve oğretim
süreclerine iliskin gorev ve sorumluluklar tanımlıdır. Eğitim-Öğretim yılı
takvimi,üniversitemizin her sene yayınladığı akademik takvime göre
yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/lisans-programi-ders-icerikleri/5916
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.
Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.1.
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizin
benimsemiş olduğu temel değerlerden hareketle fakültenin misyon ve vizyon
anlayışı çerçevesinde öğrenci merkezli öğrenmeye önem verilmektedir. İlgili
mevzuatlar gereğince (Giresun
Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 18.
maddesi) öğrencilerin teorik derslerde yüzde yetmiş, uygulamalı derslerde
ise yüzde seksen devam zorunluluğu bulunmaktadır. Gerekli durumlarda öğretim
elamanları öğrencilerine seminer, ödev, proje, uygulama çalışmaları ve
benzeri çalışmalar da yaptırabilmektedirler. Öğretim Teknolojileri,
bilgisayar, fen öğretimi ve laboratuvar uygulamaları, materyal tasarımı ve
materyal geliştirme, özel öğretim yöntemleri, sanat atölyeleri gibi
uygulamaya dönük derslerde bireysel ve grup çalışmalarına ağırlık
verilmektedir. Yine “Öğretim Teknolojileri”, “Materyal Tasarımı” derslerinde
öğretmen adayları bilişim teknolojilerini tanıma ve kullanma becerilerini
geliştirmekle birlikte aynı zamanda kendi branşlarıyla ilgili materyaller de
hazırlamaktadırlar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.2.
Ölçme ve değerlendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genelde
Üniversitemiz özelde ise fakültemizde öğrenci başarısını ölçme ve
değerlendirme süreci, “Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri gereğince tesis edilmektedir. Söz konusu
yönetmelik gereğince sınavlar; yazılı veya uygulamalı olarak
yapılabilmektedir. Sınavlara ek olarak ödev, proje, rapor vb. etkinlikler de
değerlendirme yöntemi olarak kullanılabilmektedir. Kullanılacak değerlendirme
yöntemi, ilgili öğretim elemanı tarafından programın yeterlik ve kazanımları
da göz önünde bulundurularak belirlenmektedir. Buna bağlı olarak öğrencinin
başarısını değerlendirmede BOLOGNA sürecinde her ders için öğrenci başarısını
değerlendirme kriterleri de bulunmaktadır. Dersleri yürüten öğretim
elemanları dersin başarısının ölçülmesi ve değerlendirmesinde hangi
kriterleri seçeceğini ve uygulayacağını BOLOGNA ders paketi sistemine işler
ve bu durumu derslerinde öğrencilere duyurur. Fakültemizde ilgili
bölümlerin/anabilim dallarının ders bilgi paketinde yer alan derslerin ölçme
ve değerlendirme süreçleri tanımlı hale getirilmiş olup ilgili ders paketleri
web
sitemiz üzerinden iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmıştır. Bu uygulamaya
paralel olarak fakültemizde öğrencinin başarısını ölçme ve değerlendirmede
(BDY) tanımlı süreçler her akademik yıl başında yapılan Öğrenci işleri Daire
Başkanlığı ve fakülte oryantasyon programları ile de öğrencilere
duyurulmaktadır. Fakültemizde ise her bölüm/ana bilim dalı bu oryantasyon
programını bir program dahilinde ayrı ayrı yapmaktadırlar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.3.
Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemize
merkezi yerleştirme sınavları ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Özellikle
merkezi yerleştirme dışında öğrenci alımlarında/kabullerinde disiplin cezası
almama, ÖSYM puanı, akademik not ortalaması vb. kriterler dikkate
alınmaktadır. Bu türden faaliyetler 27561 Sayılı Resmi Gazete’de 24.04.2010
tarihinde yayınlanmış olan ve belirli periyotlarla güncellenen “Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift
Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına
İlişkin Yönetmelik” çerçevesinde yürütülmektedir. Yabancı
uyruklu öğrencileri se “Giresun
Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Yönergesi” hükümleri gereğince
programlara kabul edilmektedir. Ayrıca Giresun
Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi yabancı uyruklu öğrencilere
üniversiteye başvuru koşullarını ve önemli tarihleri takip edebilme ve
ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşabilme olanağı sunmaktadır. Fakültemize
yatay/dikey geçiş yapan veya ön lisans düzeyinde alanla ilgili diploması
bulunan öğrencilerin daha önceden almış oldukları derslerin güncel anabilim
dalı programında yer alması durumunda ilgili derslerden kurul kararı ile muaf
olabilmektedir. Bu süreç için ilgili öğrenci, muaf olmak istediği derslerin
içeriklerinin ve transkriptinin eklendiği bir dilekçe ile fakülte öğrenci
işleri birimine başvuru yapmakta ve dekanlığın talebi üzerine anabilim
dalında oluşturulan kurul ile süreç gerçekleşmektedir. Dersin içeriğinin ve
kredisinin uygun olması ve ilgili bölüm kurulu tarafından onaylanması
durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. Bu süreçlerle ilgili iş akış
şemaları hazırlanma aşamasındadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.4.
Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
son bir yıl içerisinde (2019-2020 eğitim öğretim yılı) mezuniyet koşullarında
herhangi bir değişiklik olmamıştır. Fakültemiz lisans seviyesinde sekiz
yarıyıl ve en az 240 AKTS ile mezun olunan bir eğitim-öğretim kurumu
olma niteliği taşımaktadır. Mezuniyet, diploma, diploma eki ve sertifika ile
ilgili iş ve işlemler “Giresun
Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”,
“Giresun
Üniversitesi Diploma, Diploma Eki ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin
Yönerge” ile “Giresun
Üniversitesi Öğrenciler ile Mezunların Başarı Sıralamaları ve Verilecek
Belgelere İlişkin Yönerge” hükümleri gereğince yerine getirilmektedir.
Giresun
Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”
ilgili hükümleri şu şekildedir: Mezuniyet, diploma, diploma eki ve sertifika MADDE 26 – (1) Mezuniyet için önlisans programlarında 120, dört yıllık
lisans programlarında 240, beş yıllık lisans programlarında 300, altı yıllık
lisans programlarında 360 kredinin başarı ile tamamlanması gerekir. Kayıtlı
olduğu öğretim programının ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini bu
Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan öğrenciler diploma almaya
hak kazanırlar. (2)
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00
ile 3.49 arasında olan öğrenciler, onur öğrencisi; genel ağırlıklı not
ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak
mezun olurlar. Bu bilgi, öğrencinin not döküm belgesi ve diploma ekinde
belirtilir. (3)
Çift anadal programlarında öğrenciye anadal lisans programından mezuniyet
hakkını elde etmeden çift anadal ikinci lisans programının diploması
verilmez. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden öğrenci,
çift anadal ikinci lisans programını bitiremese bile anadal lisans programına
ait lisans diplomasını alabilir. Çift anadal programlarına ait diplomalar,
programların ait olduğu birimler tarafından verilir. (4)
Uluslararası ortak programlarda mezuniyet hakkını kazanmış öğrenciler iki
üniversiteden ayrı ayrı diploma alır. Bu diplomalarda; diplomanın hangi
akademik birimlere ait olduğu, diğer üniversite ve hangi ortak programa ait
olduğu belirtilir. Öğrenciler, uluslararası programın her iki kurumdaki
akademik gereklerini yerine getirmeden diplomalardan herhangi birini almaya
hak kazanamaz. (5)
Anadal lisans programında mezuniyet hakkını kazanmayan öğrenciye yandal
sertifikası verilmez. Sertifikalar, programların bağlı olduğu birimler
tarafından verilir. Sertifikalarda öğrencinin anadalına ait diploma unvanı
ayrıca belirtilir. Anadal lisans programından mezuniyet hakkını elde eden
öğrenci yandal programını tamamlayamasa bile anadal lisans programına ait
diplomasını alabilir. (6)
Çift anadal programından ayrılan bir öğrenci yandal programının tüm
gereklerini yerine getirmişse yandal sertifikası almaya hak kazanır. (7)
Yandal programını tamamlayan öğrenci, yandal alanında lisans ve önlisans
diplomasıyla verilen hak ve yetkilerden yararlanamaz. Yandal sertifikasının
ne şekilde değerlendirileceği, ilgili birim tarafından belirlenir. (8)
Öğrencilere diplomayla birlikte İngilizce diploma eki verilir. Diploma
eklerinde öğrencinin gördüğü öğrenimin nitelikleri, öğrencinin başarı durumu
ve diploma türü belirtilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.
Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.1.
Öğrenme ortamı ve kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
öğretim elamanları ve öğrencileri, gerek üniversite ve gerekse de fakülte bünyesinde
var olan öğrenme kaynaklarından (internet, kablosuz internet erişimi,
kütüphane, e-kitap vb.) yararlanabilmektedirler. Fakültemizin Merkez
Güre Yerleşkesinde bulunması ve Üniversitemiz Merkez Kütüphanesi’nin de bu
yerleşkede yer alması nedeniyle öğrenci ve öğretim elemanlarımızın ilgili
kütüphanenin tüm olanaklarından yararlanması kolaylaşmaktadır. Ayrıca
fakültemizin öğrenme ortam ve kaynaklarını gösteren tablo aşağıda verilen
kanıt kısmında ek olarak da sunulmuştur. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.2.
Akademik destek hizmetler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
yürütülmekte olan danışmanlık hizmetleri “Giresun
Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ve “Giresun
Üniversitesi Önlisans/Lisans Öğrenci Danışmanlığı Yönergesi” hükümleri
gereğince yapılmaktadır. Bu yönetmeliğin 16. Maddesi gereğince öğrencilerinin
akademik gelişiminin izlenmesi danışmanların (araştırma görevlileri, öğretim
görevlileri ve öğretim üyeleri) sorumluluğu altındadır. Danışman ataması,
geçici danışman görevlendirmesi, bu görevlendirmenin ilgili öğrencilere
duyurulması, danışman değişikliği, danışmanın sorumluluğu (öğrenciyi ve
akademik başarısını izleme, teknik değerlendirmelerin ardından ona önerilerde
bulunma, öğrencilerin ders seçimlerini onaylama) gibi hususlarda mezkur
yönetmelik hükümleri gereğince tesis edilmektedir. Bu uygulamalara ek olarak
fakültemizde ilgili danışmanlar, öğrencilerimizin
eğitim-öğretim hayatı boyunca karşılaşabileceği akademik sorunları çözmesine
de yardımcı olmaktadırlar. Öğrenci-akademik danışman görüşme gün ve saatleri
akademik danışman tarafından belirlenerek öğrencilere duyurulmaktadır.
Akademik danışmanlık sürecinde danışmanların Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden
öğrencileri ile görüşmelerini takip etmesi, ilk görüşmede öğrenciyi tanımaya
yönelik bir form doldurması istenmektedir. Öğrencilere ders kaydı, ders
seçimi, öğrenci hareketliliği programları, akademik ilerleme, akademik ve
idari süreçler gibi birçok konuda rehberlik edilmektedir. Özellikle kayıt
yenileme zamanlarında öğrenciler danışmanlarından gerekli desteği
almaktadır. Ayrıca web sitesi
üzerinde yer alan “Eğitim Öğretim” sekmesi başlığı altında bulunan “Danışman
Listesi” alt sekmesi aracılığıyla ile bölüm-anabilim dalı bazında
danışman listelerimiz iç ve dış paydaşlarımız ile paylaşılmıştır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.3.
Tesis ve altyapılar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
mevcut öğrenme kaynak ve imkanlarından (internet, kablosuz internet erişimi,
kütüphane, e-kitap vb.) bahsedilmiş ve bu durumla ilgili tablo B.3.1’in
kanıtlar kısmında de gösterilmiştir. Fakültemiz öğrencilerine yönelik
yemekhane ve kantin hizmetleri Sağlık Kültür ve Spor (SKS) Dairesi Başkanlığı
tarafından yürütülmektedir. Yine öğrencilerimiz Kredi Yurtlar Müdürlüğüne
bağlı yurtlar ile özel kurumlara bağlı yurtlarda da kalabilmektedirler. Ancak
bu raporun ilgili kısımlarında da ifade edildiği gibi Covid-19 salgını
nedeniyle üniversitemiz genelinde alınan kararlar gereğince 2019-20 bahar ve
2020-2021güz yarıyılında dersler uzaktan öğretim yoluyla online olarak
(çevrimiçi, çevrim dışı) yapılmış olup fakültemiz öğrencileri genelde
üniversitemiz özelde ize fakültemiz alt yapı hizmetlerinden (uzaktan öğretim
alt yapı sistemi hariç) istenilen düzey ve verimlilikte
yararlanamamışlardır/yararlanmamışlardır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.4.
Dezavantajlı gruplar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
bünyesinde “engelsiz üniversite” koşulları henüz oluşmamıştır. Hatta
fakültemizde engelli öğrenciler için herhangi bir asansör ya da uyarıcı bir
düzenek de bulunmamaktadır. Ancak fakültemiz öğrencileri Üniversitemiz
genelinde tesis edilen engelli öğrencilere eğitim-öğretim hizmetlerinde,
sosyal yaşamlarında ve yerleşke içerisinde destek vermek, diğer öğrencilerle
aynı koşullarda akademik ve sosyal etkinliklere katılabilmelerini sağlamak
amacıyla “Engelli Öğrenci Birimi” aracılığı ile bu tür faaliyetlere katılım
gösterme fırsatına sahiptirler. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/engelli-ogrenci-birim-yon...-5032021163220.png
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.5.
Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüz
yüze örgün eğitim-öğretim hizmetlerinin yürütüldüğü dönemlerde fakültemizde
çeşitli tür ve derecede kültür, spor ve sağlığa ilişkin etkinlikler
rahatlıkla yapılmıştır/yapılmaktadır. Aynı zamanda fakültemizde öğrenim gören
öğrencilerimiz, sosyal ve kültürel faaliyetler çerçevesinde üniversitemiz
bünyesinde faaliyet gösteren çeşitli tür ve derecede kulüplere ve
topluluklara da üye olabilmektedirler. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.
Öğretim Kadrosu
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.1.
Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genelde
üniversitemizde özelde ise fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş
ve işlemleri 2547
sayılı Yükseköğretim Kanunu, Öğretim
Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği, Giresun
Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi, Öğretim
Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak
Merkezi Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmelik, Devlet
Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine
ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik, Yurtiçinde
ve Yurtdışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik
gibi yasal mevzuat hükümleri gereğince güvence altına alınmaktadır.
Bütün bu iş ve işlemler, fakültemizin ilgili kurulları, ile üniversitemizin
ilgili birimleri (Personel
Daire Başkanlığı, Öğrenci
İşleri Daire Başkanlığı) tarafından izlenmekte, gerekli önlemler
alınmakta ve iyileştirmeler yasal mevzuatlar çerçevesinde yapılmaktadır.
Kurum içi ve kurum dışı ders görevlendirmelerinde öğretim elemanlarının
öncelikli olarak uzmanlık alanı, akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate
alınmakta, ders görevlendirmeleri fakültemiz bölüm/anabilim dallarının
kurullarında karara bağlanmak ve fakültemizin ilgili kurallarında da nihai
kararın verilmesi suretiyle tesis edilip güvence altına alınmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kurum-ic-degerlendirme-raporu/7311
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.2.
Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
ders görevlendirmelerinde öğretim elemanlarının öncelikli olarak uzmanlık
alanı, akademik özgeçmişi gibi kriterler dikkate alınmakta, ders görevlendirmeleri
fakültemiz bölüm/anabilim dallarının kurullarında karara bağlanmak ve
fakültemizin ilgili kurallarında da nihai kararın verilmesi suretiyle tesis
edilip güvence altına alınmaktadır. Üniversitemizde öğretimin etkinliği ve
kalitesin arttırabilmek amacıyla 2021-2022 eğitim-öğretim yılı itibarıyla
“Eğiticilerin Eğitimi” ile ilgili programlar gerçekleştirilmiştir. Buna ek
olarak fakültemiz öğretim elemanları kendi alanları ile ilgili akademik yayın
yapma, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma bilimsel
aktiviteler ile edinmiş olduklarıkazanımları öğrenme-öğretme süreçlerine
transfer etmektedirler. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4..3
Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genelde
üniversitemizde özelde ise fakültemizde akademik yayın yapma, yurt içi/yurt
dışı kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere katılma gibi hususlarda
öğretim elemanlarına sağlanan maddi olanaklar oldukça yetersizdir. Fotoğrafın
bütününe bu şekilde bakılmasından sonra teşvik ve ödüllendirme iş ve
işlemlerinin “Akademik Teşvik Yönetmeliği”, “Giresun Üniversitesi Yurtiçi ve
Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Yönergesi”, “Giresun
Üniversitesi BAP Hazırlama, Değerlendirme ve İzleme Yönergesi” hükümleri
gereğince yerine getirildiği somut örnek olarak karşımıza çıkmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://str.giresun.edu.tr/Files/UploadFiles/akademik-tesvik-odenegi-y...-9032021094523.png
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARAŞTIRMA
VE GELİŞTİRME
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.
Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.1.
Araştırma süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Harcamalar
da dâhil olmak üzere araştırma ve geliştirme süreçlerine ait iş ve işlemler
elektronik ortamda yürütülmektedir. Fakültemiz öğretim elemanları tarafından
geliştirilen araştırma-geliştirme etkinliklerinin uygulanması, planlanması ve
kontrol edilmesi, Üniversitemiz “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından yerine
getirilmekte ve takip edilmektedir. Bu süreçte elde edilen sonuçlar
değerlendirilerek, aksayan yön/yönler hususunda ilgili önlem/önlemler de yine
“BAP Koordinasyon Birimi” tarafından alınıp sonuçları iç ve dış paydaşlar ile
paylaşılmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.2.
İç ve dış kaynaklar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemiz
öğretim elemanları tarafından geliştirilen araştırma-geliştirme
etkinliklerinin uygulanması, planlanması ve kontrol edilmesi, maddi/nakdi
harcama usul ve esasları, bütçeleri Üniversitemiz “BAP
Koordinasyon Birimi” tarafından yerine getirilmekte ve takip edilmektedir. Bu
süreçte elde edilen sonuçlar değerlendirilerek, aksayan yön/yönler hususunda
ilgili önlem/önlemler de yine “BAP Koordinasyon Birimi” tarafından alınıp
sonuçları iç ve dış paydaşlar ile paylaşılmaktadır. BAP kaynaklarının
kullanımına ilişkin tanımlı süreçler “BAP Koordinasyon Birimi”nin
koordinesinde ilgili yasal mevzuatlar çerçevesinde (Yönetmelik, Yönerge,
Harcama Usul ve Esasları gibi) yürütülmektedir. Ancak fakültemizde an
itibarıyla tanzim edilmiş /düzenlenmiş/yürürlükte olan “İç Kaynak Kullanım
Yönergesi” mevcut değildir. Fakültemizin, bağış ve sponsorluk yoluyla kurum
dışı fonlamalar yoluyla kazanım sağladığı proje desteği, sponsor geliri,
bağış vb. kalemleri henüz bulunmamaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://ebap.giresun.edu.tr/tr/page/bap-usul-ve-esaslari/4453 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.3.
Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde herhangi bir
doktora programı mevcut olmayıp bu durum fakültemizin geliştirilmeye açık
yönü olarak tezahür etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.
Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.1.
Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemize
atanan akademik personelin yetkinliğinin ölçülmesi, izlenmesi ve
değerlendirilmesi “Yükseköğretim Kanunu” ve “Giresun Üniversitesi Öğretim
Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi” hükümleri ve bu kısmın
kanıtlarında yer alan ilgili formlar gereğince güvence altına alınmaktadır.
Bu raporun B.4.1 kısım ve kanıtlarında genelde üniversitemizde özelde ise
fakültemizde atama, yükseltme ve görevlendirme iş ve işlemleri hakkında bilgi
verildiği için bu kısımda bu konuya tekrar dönülmemiştir. Fakültemizde
bölümlerin/anabilim dallarının gereksinim duyduğu öğretim elamanı kadro
taleplerinin nasıl bir prosedür takip ettiği fakültemizin web sitesinde yer
alan “Fakülte” ana sekmesi altında yer alan “Kurumsal Değerler” sekmesinin
bir alt sekmesi olan “Kurumsal Yapı” alt sekmesi başlığı altında Tanımlanan
“İş Akış Süreçleri ve Şemaları” sekmesiiçerisinde yer alan “ Akademik
Personel İş Alım Süreci İş Akış Şeması”nda dagösterilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.2.
Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde
kurumlar arası işbirliklerini, disiplinler arası girişimleri, ortak
girişimleri özendirecek ulusal ve uluslararası mekanizmalar mevcut değildir.
Giresun Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, Giresun İslami İlimler Vakfı
ve Ümraniye Belediyesi ortaklığıyla 2021 yılı içerisinde “III. Uluslararası
Ana Dili Arapça Olmayanlar İçin Günümüzde ve Gelecekte Arapça Sempozyumu”
düzenlenmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.
Araştırma Performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.1.
Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Her
yıl sene sonunda bölümlerden/anabilim dallarından düzenli olarak alınan ve bu
kısmın kanıtlar kısmında da örnek olarak sunulan yıllık faaliyet raporları
ile öğretim elamanlarının/araştırmacıların performansları izlenmekte ve
değerlendirilmektedir. “Giresun Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi
Faaliyet Raporu”nda 2021 yılında fakültemiz öğretim elamanlarının
akademik çalışmaları toplu bir şekilde tablolar halinde gösterilmiştir |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.2.
Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teşvik
ve ödüllendirme iş ve işlemleri “Akademik Teşvik Yönetmeliği”, “Giresun
Üniversitesi Yurtiçi ve Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme
Yönergesi”, “Giresun Üniversitesi BAP Hazırlama, Değerlendirme ve İzleme
Yönergesi” hükümleri gereğince yerine getirilmektedir. 2021 yılında
fakültemizden toplam 11 öğretim elemanı akademik teşvik ödeneği almaya hak
kazanmıştır. Ayrıca, her yıl sene sonunda bölümlerden/anabilim dallarından
düzenli olarak alınan ve bu kısmın kanıtlar kısmında da örnek olarak sunulan
yıllık faaliyet raporları ile de öğretim elamanlarının/araştırmacıların
performansları izlenmekte ve değerlendirilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://bap.giresun.edu.tr//index.php?act=guest&act2=sayfa&id=3
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOPLUMSAL
KATKI
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.
Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.1.
Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Dinin
ana kaynaklarına bağlı kalınarak, İslami ilimlerin etkili bir şekilde
kavranıp özümsenmesini sağlamaya dönük akademik çalışmalar yapmak ve bu
çalışma bilincini fakülte bünyesine yerleştirmek, Fakülte öğrencilerinin
yetiştirilmesinde olduğu kadar başta Giresun ili ve çevresi olmak üzere
ulusal ve uluslararası alanda bilimsel katkı sağlamak, araştıran, bilen,
farklılıklara açık, tarihi köklerinden haberdar, bugünü kavrayan ve yarına
yönelik öngörülerde bulunan bireyler yetiştirmek” misyonunu benimseyen
Fakültemiz, en önemli dış paydaşlarından birisi olan İl Milli Eğitim
Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde çalışmaktadır. Fakültemiz öğrencileri
“Öğretmenlik Uygulaması” ve “Okul Deneyimi” derslerinin uygulama kısımlarını
İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı devlet okullarında “Okul Deneyimi ve
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi” ve ilgili diğer mevzuat(lar) hükümleri
gereğince yerine getirmektedirler. Bu bağlamda 2020-21 eğitim-öğretim yılı
güz dönemi “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Gerçekleştirme Düzeyini Değerlendirme
Durum Raporu” ile mezkûr dersin sayısal verilerini gösteren tablo kanıtlar
kısmında sunulmuştur. Ayrıca
2021 yılı içerisinde Fakültemiz tarafından kurulan Giresun İslami İlimler
vakfı aracılığıyla Ramazan ayı içerisinde Giresun halkından ihtiyaç sahibi
olanlara yardım kolisi dağıtımı gerçekleştirilmiştir. Giresun
İslami İlimler vakfı olarak 73 öğrenciye çeşitli zamanlarda doğrudan ve
dolaylı olarak burs yardımında bulunulmuştur. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://iif.giresun.edu.tr/tr/page/kanun-ve-yonetmelikler/7310
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.2.
Kaynaklar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde gerek kurum içi
gerekse de kurum dışı Toplumsal katkı faaliyetleri için ayırmış olduğu bir
ödenek/bütçe bulunmamaktadır |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.2.
Toplumsal Katkı Performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.2.1.Toplumsal
katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fakültemizde toplumsal katkı
hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek
amacıyla spesifik olarak tesis edilmiş bir mekanizma
bulunmamaktadır. Bu husus fakültemizin geliştirilmeye açık yönüdür |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SONUÇ
VE DEĞERLENDİRME
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sonuç
ve Değerlendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güçlü
Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi
Sistemi
Eğitim ve Öğretim
Araştırma ve Geliştirme
Toplumsal Katkı
Yönetim Sistemi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||